Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Janusza Korczaka w Busku-Zdroju

28-100, Busko-Zdrój, ul. Janusza Korczaka 13 tel.: 41 378 33 37 e-mail: sp2@oswiata.busko.pl

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 886469
  • Do końca roku: 239 dni
  • Do wakacji: 46 dni

Kalendarium

Poniedziałek, 2024-05-06

Imieniny: Beniny, Filipa

Ekologiczne rozgrywki klas IV - VIII

Uczniowie naszej szkoły stworzyli gry planszowe wykorzystując materiały ekologiczne, nadające się do recyklingu oraz dając drugie życie niektórym odpadom.
Rozgrywki, w których brali udział przedstawiciele poszczególnych oddziałów, odbyły się 22 kwietnia, dokładnie w Dzień Ziemi, bo to w trosce o dobro planety powstały nasze ekologiczne gry planszowe.

Stan swojej wiedzy na temat segregacji odpadów można było sprawdzić uczestnicząc w grze
„Gra z kostką”. Uczniowie nie mieli większych problemów z udzieleniem prawidłowych odpowiedzi, chociaż wszystkich zaskoczył fakt, że zużyte ręczniki, choć papierowe, wrzucamy nie do pojemnika na papier, ale do odpadów zmieszanych. Dużego skupienia wymagało od graczy wykonanie wyzwań w grze: rzut papierową kulką do puszki czy ułożenie piramidy z plastikowych butelek okazało się nie być tak proste, jakby się wydawało.
Gra „Planeta puzzle” była rozgrywką drużynową, w której dwuosobowe zespoły dążyły do wypełnienia wylosowanej misji. Zdobycie niezbędnego ekwipunku, który gwarantował zwycięstwo, wiązało się z dobrą współpracą, dużą wiedzą o działaniach dobrych dla planety oraz wzbudzało wśród uczniów mnóstwo emocji.
„Życie rzeczy” to nasza szkolna gra, która zdobyła nagrodę w ogólnopolskim konkursie. Wymaga od uczestników wykazania się umiejętnościami strategicznymi oraz wiedzą o działaniach proekologicznych. Uczniowie naszej szkoły bez problemu realizowali cele gry, co świadczy o tym, że posiadają dużą świadomość ekologiczną.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom młodzieży, nie zapomnieliśmy o grze w wersji online. Przemierzając kolejne pokoje w grze EkoEksperymentarium uczniowie pogłębiali wiedzę o segregacji odpadów, oszczędzaniu wody czy racjonalnym korzystaniu z zasobów. Następnie zmagali się z zadaniami w Karcie pracy.
Po zakończonych rozgrywkach każdy uczeń mógł złożyć obietnicę Ziemi - na makiecie planety zapisywaliśmy, co już robimy lub jakie działania podejmiemy, by mniej szkodzić przyrodzie.

Autor: Aleksandra Moskal