Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Janusza Korczaka w Busku-Zdroju

28-100, Busko-Zdrój, ul. Janusza Korczaka 13 tel.: 41 378 33 37 e-mail: sp2@oswiata.busko.pl

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 828761
  • Do końca roku: 246 dni
  • Do wakacji: 53 dni

Kalendarium

Poniedziałek, 2024-04-29

Imieniny: Hugona, Piotra

Zakończenie Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy” w oddziale przedszkolnym w PSP nr 2 w Busku-Zdroju

Oddział przedszkolny w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Busku-Zdroju w bieżącym roku szkolnym brał udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnych „Z kulturą mi do twarzy”, (Edycja III 2022/2023) w ramach, którego dzieci wykonały 20 różnorakich zadań.

 Zrealizowano następujące tematy:

„Ekoinstrumenty” - wykonanie prostych instrumentów muzycznych z wykorzystaniem surowców wtórnych (worki, kartony, butelki itd.).
„Wśród nocnej ciszy” - zorganizowanie koncertu kolęd i pastorałek dla rodziców/placówki.
„Tysiąc barw wokół nas” - zorganizowanie zajęć/warsztatów plastycznych.
„Z wizytą w teatrze” - wyjście na dowolny spektakl teatralny i wykonanie plastycznej ilustracji przedstawienia.
„W krainie legend” - zapoznanie z wybraną legendą, stworzenie ilustracji lub inscenizacji na jej podstawie.
„Barwy regionu” - wykonanie na dużym formacie pracy plastycznej prezentującej strój regionalny.
„Nasz patron” - rozmowa kierowana na temat patrona placówki. Wykonanie portretów i zorganizowanie wystawy.
„Dzień wspomnień i zadumy” - wyjście na cmentarz, zapalenie zniczy na grobach nieznanych żołnierzy; zwrócenie uwagi na zachowanie na cmentarzu oraz szacunek dla zmarłych.
„Nasza tradycja” - zapoznanie i udział w dowolnej regionalnej uroczystości.
„Pejzaże Polski” - zorganizowanie konkursu plastycznego oraz wystawy prac prezentujących piękno polskiej przyrody.
„Jesteśmy tacy sami” - przeprowadzenie zajęć na temat osób z niepełnosprawnościami. Zwrócenie uwagi na ich potrzeby.
„Savoir vivre przy stole” - zorganizowanie poczęstunku w placówce (zwracanie uwagi na sposób nakrywania do stołu i zachowanie się przy stole).
„Kupon na dobry dzień” - wykonanie kuponów na przyjemności dla rodziców, np. czas na czytanie książki, domowe SPA, kawę na tarasie itp.
„Nie ma dzieci, są ludzie” - obchody Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka (20 listopada). Zapoznanie z konwencją praw dziecka i przybliżenie sylwetki Janusza Korczaka.
„Hejtowi powiedz – NIE!” - rozmowa na temat kultury słowa w sieci. Zwrócenie uwagi na negatywne skutki hejtu oraz zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z nim.
„Chińskie wachlarze” - wykonanie z papieru wachlarzy i ozdobienie ich według własnego pomysłu.
„Makaronowy wyścig” - Mieszamy makaron/włóczkę w trzech kolorach na talerzyku. Prowadzący pokazuje kartę z kolorem, który należy nawinąć na widelec. Wygrywa osoba, która zadanie wykona, jako pierwsza.
„Dzień pizzy” - zorganizowanie święta pizzy w dowolny sposób.
„Piasek pustyni” - rysowanie na piasku - ćwiczenia grafomotoryczne.
„W bocianim gnieździe” - opowieści o Litwie oraz przygotowanie plakatów/albumów/rysunków/prezentacji przedstawiających bociana białego.
Zadania były realizowane od 3 października 2022 r. do 5 czerwca 2023 r. Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową oraz kierunki polityki oświatowej państwa na rok 2022/2023 (pkt. 1 - kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro, piękno; pkt.2 - wspomaganie wychowawczej roli rodziny; pkt. 3 - sięganie do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy; pkt.4 - doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z Ukrainy; pkt.7 - wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie).
W projekcie brały udział placówki działające na terenie Polski, jak i te poza granicami naszego kraju. Autorem programu jest Pani Paulina Marcysiak z Przedszkola Niepublicznego „Piastuś” w Inowrocławiu.
Cele szczegółowe projektu:
 - promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno
 - rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką
 - współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym
 - wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm
 - kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych
 - kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku
 - zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie
 - współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.
Szkoła, koordynator i uczniowie otrzymali od organizatorów projektu certyfikaty potwierdzające udział i zrealizowanie zadań. Dyplomy uroczyście wręczyła dzieciom Pani Dyrektor Małgorzata Chrzanowska.

Autor: Anna Wesołowska