„Kolego, Koleżanko, zjedz zdrowe śniadanko!”
„Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi”. W duchu tego mądrego powiedzenia uczennice z klasy 7c pod kierunkiem pani Aleksandry Moskal przeprowadziły w minionym tygodniu kampanię edukacyjną dla swoich młodszych kolegów i koleżanek.
„Team JARZYNA” w składzie: Malwina Arabska, Amelia Buczak, Oktawia Bujak, Marianna Kaczor, Kaja Pawlik, Alicja Sarna, Urszula Sołtys, Zuzanna Wilk, dzięki uprzejmości pań: Agnieszki Dudek, Doroty Mrożek i Czesławy Parady, odwiedził klasy 1a, 1b i 1c, by w ramach przygotowanej przez dziewczęta kampanii pt.: „Kolego, Koleżanko, zjedz zdrowe śniadanko!” poprzez zabawę edukować na temat zdrowego odżywiania.
Najmłodsi uczniowie naszej szkoły zapoznali się z „apetycznie” przygotowaną prezentacją, z której dowiedzieli się m.in.: dlaczego śniadanie to najważniejszy w ciągu dnia posiłek, jak odczytywać piramidę zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, jak komponować śniadanie, by dostarczało niezbędnych składników odżywczych oraz co zabierać ze sobą w „kanapowniku”, by efektywność nauki w szkole była największa.
Zdobytą wiedzę młodzi słuchacze mogli sprawdzić biorąc udział w „Kole fortuny” – pytania w grze dotyczyły informacji zawartych w prezentacji. Prawidłowe odpowiedzi były nagradzane pełnymi witamin owocami.
W dalszej części zajęć uczniowie, podzieleni na grupy, uczestniczyli w trzech wyzwaniach. Stanowisko nr 1 to kącik artystyczny, w którym dzieci pod okiem starszych koleżanek rysowały zawartość kanapowników. Na rysunkach pojawiły się same smaczne, ale przede wszystkim zdrowe przekąski, które warto zabrać ze sobą do szkoły. Z prac przygotowanych przez pierwszoklasistów powstały piękne galerie klasowe.
Znajomość piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej sprawdzano przy Stanowisku nr 2, gdzie uczniowie, wspierani przez „Team JARZYNA”, dopasowywali wylosowane karty do właściwego poziomu piramidy. Dobre odpowiedzi nagradzano tematycznymi naklejkami.
Stoisko nr 3 to gra edukacyjna, w której liczyły się wiedza i refleks. Drużyny rywalizowały ze sobą w konkurencji, która polegała na dokonaniu podziału wymieszanych produktów spożywczych na dwie kategorie: zdrowe i niezdrowe jedzenie. Na najlepszych czekały nagrody – musy owocowe lub soczki.
Wykonanie projektu kampanii, a następnie możliwość jej realizacji była cennym doświadczeniem dla uczennic z klasy siódmej, okazją do nabycia kluczowych kompetencji, zwłaszcza społecznych, zaś udział pierwszoklasistów w kampanii był dla dzieci okazją do udziału, poprzez aktywne formy nauki, w tak ważnej edukacji prozdrowotnej.